Trening interpersonalnih vještina za stručne suradnike u osnovnim i srednjim školama

Pozivamo Vas na uključivanje u edukaciju Odnosi, granice i komunikacija u školi – trening interpersonalnih vještina. Edukacija je namijenjena stručnim suradnicima u osnovnim i srednjim školama. Svrha edukacije je razvijati profesionalne i osobne kompetencije stručnih suradnika koje doprinose uspješnom nošenju sa zahtjevnim i izazovnim situacijama u školskom okruženju. Kreatorice i voditeljice programa su Marina Sviben Družinec i Marija Mikulić, dvije psihologinje i psihoterapeutkinje koje su svoj vlastiti profesionalni put gradile radeći i neprestano učeći (često na vlastitim i tuđim greškama) upravo na poziciji stručnog suradnika psihologa.

Motivacija za razvoj ovog programa su naša vlastita iskustva rada u školi. Često smo se osjećale bespomoćne i frustrirane, imale osjećaj da sva psihološka znanja koja imamo (a vrijedna su i smislena) i visoka razina motiviranosti nisu dovoljni da kvalitetno obavljamo posao stručnog suradnika i da ne budemo neprestano preplavljene velikom količinom stresa potaknutog izrazito zahtjevnim i izazovnim situacijama.

Iz našeg iskustva najveći izazovi su upravo odnosi i to primarno sa svim odraslim čimbenicima odgoja i obrazovanja (roditelji, ravnatelji, učitelji, nastavnici, drugi stručni suradnici, kolege iz drugih institucija), a tek na kraju sa samom djecom, učenicima. Kroz rad, edukacije (prvenstveno edukaciju za gestalt psihoterapeuta), supervizije i međusobnu podršku tijekom 15 „školskih“ godina uz sva znanja uvježbale smo i vještine koje su nam nedostajale na početku (komunikacijske, savjetodavne vještine, sistemski, procesni pogled na problemske situacije). Premda više nismo „na prvoj liniji“ u poslu stručnog suradnika, još uvijek smo zaražene i volimo taj „školski virus“ i želja nam je drugim kolegama pružiti set vještina potrebnih za rad na mjestu stručnog suradnika.

Ne vjerujemo u brza i gotova rješenja, nego u spremnost na učenje i promjenu u sebi (ne čekajući promjenu u sustavu). Razvile smo program kroz koji kolege imaju prilike osnažiti svoje kapacitete, usvojiti nova i učvrstiti stara znanja i vještine. Sadržaji i teme na kojima ćemo raditi su aktualni (sukobi, nasilje, poteškoće mentalnog zdravlja – poteškoće u emocionalnom i socijalnom funkcioniranju, samoozljeđivanje, suicidalnost…).

Program će se realizirati kroz 4 modula (svaki modul po 2 poludnevna susreta) koja uključuju interaktivna predavanja, iskustvene vježbe, raspravu i razmjenu iskustava.

Polaznici nakon svakog susreta dobivaju edukativne sažetke, te materijale korisne za individualni i grupni rad.

Program je namijenjen stručnim suradnicima koji žele:

  • raditi na sebi i kontinuirano se razvijati
  • učiti kroz dijeljenje iskustava, igranje uloga, interakciju s ljudima
  • graditi kvalitetne odnose utemeljene na suradnji, iskrenosti i kvalitetnoj komunikaciji
  • unaprijediti vlastite komunikacijske vještine i vještine rješavanja sukoba
  • poboljšati vještine kvalitetnog vođenja razgovora s roditeljima
  • ojačati kapacitete i izvore podrške za nošenje sa zahtjevnim i izazovnim situacijama u školskom okruženju

Program edukacije obuhvatiti će slijedeće teme:

  • Izgradnja odnosa i postavljanje zdravih granica
  • Potrebe učitelja/učenika/roditelja
  • Suočavanje sa stresom
  • Komunikacijski proces i neverbalna komunikacija
  • Davanje kvalitetne povratne informacije
  • Aktivno slušanje, osobni govor i vještine postavljanja pitanja
  • Poteškoće mentalnog zdravlja djece i mladih u školskom kontekstu
  • Planiranje odgovarajućih intervencija u problemskim situacijama

Struktura rada:

  • 4 interaktivna modula
  • trajanje svakog modula – 8 sati – petak 15:00-19:00 i subota 9:00 – 13:00
  • rad u manjim grupama
  1. MODUL – Odnosi i granice – ja sam ja, ti si ti – 15.09.2023. i 16.09.2023.

U prvom modulu bavit ćemo se ulogom stručnog suradnika, vlastitim i tuđim očekivanjima. Učit ćemo o vrstama odnosa, osobnoj odgovornosti, odgovornosti za odnos i uradak, zdravim granicama prema učenicima, kolegama, roditeljima. Postavit ćemo osnovne postavke sistemskog pogleda na problemske situacije.

  1. MODUL – Komunikacijske vještine – 06.10.2023. i 07.10.2023.

Nakon „fizike odnosa“ kojom smo se bavili u prvom modulu, nastavljamo s radom na „kemiji odnosa“, kako je mi volimo znati. Naime, odnos ovisi o načinu na koji komuniciramo i često je važnije kako, nego što kažemo. Osvještavamo vlastite komunikacijske resurse, uvježbavamo konkretne vještine aktivnog slušanja, dobrog postavljanja pitanja, savjetodavnog rada. Cilj je uočiti vlastiti i tuđi komunikacijski obrazac te njegov utjecaj na način na koji osoba gradi odnosno ne gradi odnos.

  1. MODUL – Potrebe iza ponašanja – ja u tuđim cipelama – 27.10.2023. i 28.10.2023.

U trećem modulu ulazimo dublje u i detaljnije se bavimo problemskim situacijama. Usmjereni smo na sistem (obitelj, škola) i kroz sistemski pristup promatramo ponašanja i učimo adresirati potrebe učenika, roditelja, kolega. Dodatno osvještavamo vlastite unutarnje i vanjske resurse pomoći i podrške u izazovima.

  1. MODUL – Još o izazovima i zaokruživanje – 24.11.2023. i 25.11.2023.

Za kraj nam ostaje vremena za rad na još dodatnim primjerima zahtjevnih školskih situacija i planiranje intervencija s novim setom znanja i vještina. Uz zaokruživanje programa i opraštanje u ovom modulu bit će prostora i za dodatno provjeravanje i uvježbavanje sadržaja .

Prijava:

  • mjesto u programu je osigurano po uplati kotizacije
  • broj sudionika je ograničen
  • cijena programa – 400 eura (3013,80 kn)
  • prijave do 1. rujna 2023. ovdje.

Mjesto održavanja: Sesvete, Čakovečka 15 – Lađa